lørdag 23. mai 2009

Kyllingspyd med agurksalat



I går lagde jeg en deilig, lett og sommerlig middag.

Ingredienser til 4 porsjoner:
  • 8 grillpinner
  • 150 g yoghurt naturell til marinade + litt til servering
  • 2 ss currypasta
  • 4 kyllingfileter, i terninger
  • 1 pakke cherrytomater (à 250 g)
  • 4 varme fullkornschapati
  • 1/2 agurk
  • 1 rødløk i tynne skiver
  • en håndfull hakket koriander
  • saften av 1 sitron
Slik gjør du det:
  1. Legg grillpinnene i vann i 15-30 minutter. Bland yoghurt og currypasta i en bolle, og ha i kyllingbitene. La dem gjerne ligge i marinaden i en times tid (hvis du har tid). 
  2. Ha agurk, rødløk, koriander og sitronsaft i en bolle og sett kaldt til den skal serveres.
  3. Tre kyllingen og tomatene på grillpinnene og stek dem under grill på ca 200 grader i 15-20 minutter. Snu dem av og til til de er gjennomstekte. Pensle gjerne med marinaden som ble til overs for å få litt sterkere smak.
  4. Server spydene med agurksalat, varme chapati og litt youghurt naturell ved siden av.

Vinforslag:
En halvtørr hvitvin passer fint til dette, for eksempel Kloster Eberbach Riesling Spätlese

Musikkforslag:
One Time (Dub Mix) - Thomas Blondet

7 kommentarer:

  1. Her var det mye snadder...
    Takk for visitten hos meg.
    Kommer nok til å stjele med meg noen oppskrifter hos deg....

    God bless.
    Nunne.

    SvarSlett
  2. Hei!

    For en super blogg du har! Fikk vann i munnen av å scrolle nedover, og lyst til å prøve flere av oppskriftene dine. Her kommer jeg gjerne på besøk igjen.

    Ha en strålende søndag :-)

    SvarSlett
  3. Oj, så fin blogg med gode matoppskrifter...:-) Tror jeg kommer til å kikke innom bloggen din igjen, selv om oppskriftene er langt over mitt matlagingsnivå :-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen, jeg har lagt deg inn på blogglista mi, så kan jeg se om det er noe som er overkommelig innimellom :-) Man blir litt lei fiskepudding og poteter etterhvert :-D Ønsker deg en fin søndagskveld også.

    Gro :-)

    SvarSlett
  5. Lykke til med eksamen i morgen! :-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, Gro :) Nå skal jeg straks gå og legge meg så batteriene blir ordentlig ladet til i morgen... Er ikke så fryktelig nervøs heldigvis, men blir godt å få det overstått!

    SvarSlett
  7. Åh nå ble jeg helt hensatt til hellas og sånt... gatekjøkkenmaten fra tenåras hellas-turer...
    Dette skal vi ha til middag på lørdag på hytta!
    takk for tipset!
    tone

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin