mandag 29. juni 2009

Svin i chili-tomatsaus

Når gradstokken bikker 30 grader er jeg særdeles lite kreativ i matveien. Heldigvis har jeg gode venner som kommer med gode forslag. Dette er kanskje ikke den mest avanserte maten, men den er fantastisk god, sunn og ikke minst billig. Spesielt liker jeg også at jeg slipper pasta, ris og poteter - noe jeg synes er litt for tungt når det er så varmt som i dag.

Dette trenger du til to personer:
  • 400g svinekjøttdeig
  • Én boks hakkede tomater med chili
  • Pepper
  • Salat etter ønske - jeg hadde spinat, cherrytomater, agurk og paprika
  • Dressing etter ønske - jeg brukte balsamico, olivenolje, salt og pepper
Stek kjøttdeigen og tilsett en boks med hakkede tomater med chili. Krydre med litt pepper. Lag deretter salaten slik du ønsker.

Jeg synes dette var kjempegodt og utrolig enkelt!

Musikkforslag: Kings of Convenience - Homesick

2 kommentarer:

  1. Den skal testes ut. Tusen takk for alle gode tipsene. :)

    SvarSlett
  2. var godt dette her ja! :) Hadde ikkje alle ingrediansene til salaten, sikkert endå litt betre då. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin