søndag 25. april 2010

Tacopizza med biffstrimler

Jeg er svak for pizza, jeg må innrømme det! Så da endte det opp med at jeg komponerte denne på lørdagskvelden. Jeg fant Peppes pizzadeig på tilbud til 10 kroner, så da testet jeg ut den. Veldig enkelt og greit, men jeg foretrekker hjemmelaget! Vanligvis bruker jeg denne deigen. For å lage min herlige langpannepizza trenger du:
  • 300-400 gram strimlet storfekjøtt
  • 1/2 purre
  • 1/2 paprika
  • 1 boks mais
  • Tacopulver
  • Tacosaus
  • 2 pakker fersk mozzarella - jeg har funnet det til 12 kroner/pk på Rema1000!
  • Tortilla chips
  • Rømme
  • Eventuelt litt ketsjup
Stek kjøttet og marinér med tacopulver og vann. La det stå til marinaden ikke lengre er flytende.

Smør ut tacosaus og eventuelt litt ketsjup ut på pizzabunnen. Legg så på purre og mais. Bruk den ene mozzarella-pakken og fordel utover pizzaen. Ha på kjøtt, paprika og litt knuste tortilla chips. Avslutt med den siste mozzarella-pakken!

Stekes på 12-18 minutter på 250 grader midt i ovnen.

Server med rømme eller eventuelt hjemmelaget guacamole. Oppskrift på det finner du her.

Ølforslag: Rema1000 har tatt inn mange spennende ølsorter. På lørdag prøvde vi Gambrius som jeg synes passet veldig godt til dette!

3 kommentarer:

  1. denne pizzaen hørtes god ut:)hadde pizza på fredag vi også:)

    SvarSlett
  2. mmmmmm... (Homer style) denne pizzaen med en Nøgne Ø Brown Ale mmmmm....

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin