torsdag 17. februar 2011

Grove muffins med gulrot og havregryn

Ok da, så har jeg en forkjærlighet for muffins! Derfor fortsatte jeg i muffinsverdenen og lagde disse som en overraskelse til min kjære en fredagskveld. Det beste er at jeg synes de nesten ble bedre av å ligge i et par dager. I tillegg er de ikke så altfor usunne! Til 12 muffins trenger du:
  • 1,75 dl sammalt hvete eller rug
  • 2 dl hvetemel
  • 2,5 dl lettkokte havregryn
  • 1,25 dl brun farin
  • 1 ss bakepulver
  • 1 ts kanel
  • 1/4 ts salt
  • 2,5 dl melk
  • 1 egg
  • 1/2 dl nøytral olje
  • 1 ts vaniljeessens, eventuelt vaniljesukker
  • 1 revet gulrot
  • evt 1,25 dl hakkede valnøtter
Bland alle de tørre ingrediensene sammen i en stor bolle. Tilsett deretter resten av ingrediensene unntatt gulrot og nøtter. Bland dette godt sammen før du vender inn revet gulrot og eventuelt hakkede valnøtter.

Fyll muffinsformene med deig slik at de er ca 3/4 fulle. Stekes på 190 grader i ca 20 minutter. Muffinsene kan gjerne fryses eller oppbevares i en pose. Bon appétit!

1 kommentar:

  1. heihei :D jeg har et spm til dere, på en rett der la ut i 2009 (?) fortalte dere om "Kremet pasta med røkelaks og sukkererter" og jeg lurer , skal man steke eller koke laksen ? lyst å prøve ut denne i morgen/dag. Svar asap:):)helst svar på bloggen min via komentar eller melding:) www.k0rneliuss1.blogg.no

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin